Műszaki Ismeretek
A gokart váz
Mi is ez a néhány méter színes cső?
A gokart motorja
A (legtöbbször) kétütemű erőforrás
A gokart fékje
Mitől lassulunk le?
A gokart „futóműve”
Kapcsolat a váz és az aszfalt között
Felkészülés
Fizikai edzés
Hogyan és miért legyél fitt?
Mentális felkészülés
Nem csak a pályán és a konditeremben kell edzeni
Szimulátor
Képességek fejlesztése olcsóbban
Zászló- és egyéb jelzések
Ezek ismerete nélkül ne is menj be a pályára
Vezetéstechnika
Alapelvek / Tanácsok
A gokartsport alapelvei az én nézetemben
Kormányzás
Hogyan és miért úgy tekerd a kormányt?
Gázadás / Gázpedál
Hogyan használd a gázpedált?
Fékezés / Fékpedál
Hogyan használd a fékpedált?
Ívek
Mikor és milyen íven menj?
A „futómű”
Klasszikus értelemben a gokartnál nem beszélhetünk futóműről, nincs rugózása, nincs lengéscsillapítása. Pontosabban van, csak nem külön alkatrész végzi ezeket a feladatokat, hanem a váz, a tengely és a gumik.
A beállítások (mit, miért, hogyan) egy későbbi lecke témája lesz, most csak az alapfogalmakat tisztázzuk, a megértést segítő képekkel együtt.
A hátsó futómű egy 3 helyen csapágyazott csőtengely (bár a középső csapágyat ritkán használjuk, illetve a DD2-nél mivel a motoron megy keresztül a tengely, így ott a vázhoz 1 helyen csatlakozik csapággyal).
Hátul a tengely merevsége (minden gyártónak számos keménységű tengelye létezik), a váz magassága
és a nyomtáv szélessége, ami állítható. (kerékagy mozgatása a tengelyen)
Az első futóműnél a kormányoszlopot az első tengelycsonkokkal (villákkal) a kormányösszekötők kötik össze. 5 féle állítási lehetőségről beszélhetünk, melyek a váz magassága:
a szét/összetartás:
a kerékdőlés és az utánfutás:
és a nyomtáv.
Fogalom magyarázat:
Nyomtáv: A kerekek egymástól való távolsága ugyanazon a tengelyen. Minél szélesebb az eleje vagy hátulja, annál nagyobb a nyomtáv.
Kerékdőlés: gokart esetén csak az első kerekeknél beszélhetünk erről, a kerekek függőleges dőléséről van szó. Negatív dőlés esetén a kerék teteje van beljebb, az alja pedig kijjebb. Pozitív dőlés esetén (nem használjuk), a kerék alja van beljebb a teteje pedig kijjebb.
Kerékösszetartás: gokart esetén csak az első kerekeknél beszélhetünk erről. Összetartás (nem használjuk) esetén a kerekek eleje van közelebb egymáshoz és a hátulja távolabb, széttartás esetén pedig a kerekek hátulja van közelebb egymáshoz, az eleje pedig távolabb.
Utánfutás: csaphátradőlésnek is hívják. Annak a tengelynek a helyzete, amelyiken az első villa fordul. Minél hátrébb dől (a teteje minél hátrébb, az alja minél előrébb van) annál több utánfutásról beszélünk. Ha a teteje van előrébb, az alja pedig hátrébb, akkor előfutásról beszélünk (nem használjuk).
Jegyezd meg mindet, ne keverd őket és akkor így már tudni fogod, hogy ha valakivel beszéltek róla, akkor melyik mit jelent.






