Használj minden eszközt, hogy javítsd a teljesítményedet!

Az összes alábbi eszköz kiváló segítségként tud szolgálni a felkészüléshez abban az esetben is, ha esetleg nem engedheted meg magadnak, hogy annyit tréningezz, amennyit szeretnél, vagy megfizess valaki aki foglalkozik Veled.

Belső videók: Egy új pályára készülsz, ahol még nem voltál? Biztos akad olyan, aki volt már ott és fel is töltött róla videót. Rengeteget tud segíteni, ha legalább azzal képbe kerülsz, hogy milyen domborzati viszonyokra kell számítani, milyenek a rázatók, melyik kanyar után mi következik.

Adatgyűjtés/telemetria: Manapság már szinte mindenkinek van MyChron-ja vagy hasonló műszere, amiből pofonegyszerű adatot kinyerni és egy kis idő ráfordításával értelmezni is azt. Amíg szemmel látható fejlesztendő területek vannak, addig személy szerint nem érzem nagy jelentőségét, de amikor valaki tud konzisztensen menni, tudja hogy melyik körben mit, hogyan és miért csinált, akkor nagyon hasznos ezeket összehasonlítani.

Pályarajzok: Hasonló a szerepe, mint a videónak, viszont itt a kanyarokat beszámozva, mindenki egységesen ugyanarról tud beszélni. Ezen kívül megjegyzésekkel tudod tarkítani, amit újra és újra elő tudsz venni vagy az újabb tapasztalataiddal kiegészíteni.

Jegyzetek: kezdetben csak szimplán írj le mindent amit megfigyeltél, eszedbe jutott, hallottad vagy láttad. Akármennyire is azt hiszed, hogy meg tudod jegyezni, sajnos nem. Évek tapasztalata és újra meg újra visszatérő problémák kellenek ahhoz, hogy valamit meg tudj jegyezni. Szóval használj akár digitálisan, akár papír alapon egy jegyzettömböt, csak erre a célra.

Beszélgetések: ha csak a pályán beszélgetnek páran, érdemes lehet hozzájuk csapódni, sok érdekes és hasznos dolgot tudhat meg az ember. Persze nehéz kezdőként, de még haladóként is szelektálni, hogy mi az ami tényleg hasznos és tényleg úgy van.

Más versenyzők: legtöbben féltik a titkaikat, de az ellesett dolgok ellen nem lehet védekezni. Emellett vannak akik szívesen beszélgetnek is a témában, főleg ha esetleg más kategóriában vagy más szinten versenyzel.

Mérnökök, instruktorok, coach-ok: Ez a költségesebb kategória, bár ha abból a szempontból nézzük, hogy mennyit körözgethetnél mire azt a tudást és tapasztalatot megszerzed amit ők tudnak és elmondanak Neked, akkor már nem is biztos, hogy ugyanazon a szemüvegen keresztül nézed a történetet.

Egy kanyar megfigyelése: Ha van egy olyan kanyar ahol tudod, hogy lassú vagy, nem érzed, nem tudod jól megcsinálni, akkor egy edzésnapon, amikor nálad jobbak is mennek a pályán, sétálj ki az adott részre és figyeld ki, mit, mikor és hogyan csinál…

Stopper: mindenkinek van stoppere, ha mást nem, a telefonján. A köridő mérésen kívül alkalmas akár csak bizonyos szektorokat összehasonlítani, akár gyors vagy lassú részeket megmérni, hogy mások mennyi idő alatt érnek végig rajta, a sajátodat meg akár a telemetriából ki tudod szedni, csak ugyanaz legyen a kezdete meg vége. És máris egy csomó következtetéshez jutottál.

Pályabejárás: Akár egyedül, akár másokkal együtt, gyalog (roller és egyéb eszköz nélkül) célszerű minden pályán végigsétálni. Egész mást látsz, mint mikor 60-80-120-al végigsuhansz. A felület változása, a rázató kialakítása, a kanyarok esetleges dőlése, vízátfolyások, alternatív ívek, nyomok… Ez mind rejtve marad(hat), ha nem veszed a fáradságot, hogy legalább egyszer figyelmesen körbe sétálj.

Versenyek közvetítései: Ez is a tréning egyik legolcsóbb formája. Rengeteget lehet tanulni, ha valaki igazán figyelmesen nézi a nagy versenyeket. Előzésekkel, taktikával, védekezéssel, kivárással, jelekkel és egyéb finomságokkal kapcsolatban rengeteg a gondolatébresztő 1-1 nagy verseny közvetítésében.

És lehet még számos dolog ami ezek alapján eszedbe jut és én most hirtelen kihagytam. Ha van ilyen, oszd meg kérlek kommentben 🙂 Köszönjük!

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?